Autor Tema: Cambiar Configuracion de tiempos de los pits  (Leído 2431 veces)

arsana50

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Cambiar Configuracion de tiempos de los pits
« en: Diciembre 24, 2010, 02:26:35 am »
Hola:

Investigando investigando he encontrado el archivo que hace que estemos cierto tiempo parados en pits cuando ponemos ciertos litros de gasolina, o cuanto tiempo vamos a gastar cuando modificamos el aleron o el radiador o más cosas. Es bastante interesante. El archivo en cuestion para el RFT2010 es el F1RFT.HDV, lo editamos y encontramos esto:

[PITMENU]
StopGo=1                            // Whether stop/go pit menu item is available (highly recommended); default=1
Fuel=1                              // Whether fuel pit menu item is available (recommended); default=1
//AllTires=0                          // Option for changing all tires (all other tire choices should be 0); default=0
//FrontRearTires=(1,1)                // Option for changing front tires, rear tires (all other conflicting tire choices should be 0); default=(1,1)
//LeftRightTires=(0,0)                // Option for changing left tires, right tires (all other conflicting tire choices should be 0); default=(0,0)
//IndividualTires=(0,0,0,0)           // Option for changing individual tire FL, FR, RL, RR (all other conflicting tire choices should be 0); default=(0,0,0,0)
FenderFlare=(0,0)                   // Options for changing left fender flare, right fender flare; default=(0,0)
FrontWing=1                         // Front wing adjustment (front wing repair is covered under Damage); default=1
RearWing=1                          // Rear wing adjustment (rear wing repair is covered under Damage); default=0
Driver=0                            // Driver change; default=1
Wedge=0                             // Wedge adjustment; default=0
Radiator=0                          // Radiator or grille tape adjustment; default=0
TrackBar=0                          // Track bar adjustment; default=0
Pressure=(1,1,1,1)                  // Tire pressure adjustment FL, FR, RL, RR; default=(0,0,0,0)
SpringRubber=(0,0,0,0)              // Spring rubber adjustment FL, FR, RL, RR; default=(0,0,0,0)
Damage=1                            // Number of options to fix damage (0=none, 1=bodywork, 2=bodywork+suspension); default=1
StopGoSimultaneous=0                // Whether stop/go penalties can be served during a regular pit stop (time is added at end); default=0
PressureOnTheFly=1                  // Whether tire pressures can be adjusted WITHOUT changing tires; default=0
DamagedTiresOnly=0                  // Tire change restrictions: 0=any tire can be changed 1=only damaged tires can be changed; default=0
CompoundRestrictions=2              // Whether tire compounds have restrictions: 0=unrestricted 1=one dry compound from qualifying on, 2=front/rear compounds must match, 3=both; default=0
Preparation=(150.0,24.0,0.5,4.5)    // When crew gives up after request, crew prep time, delay multiplier for how much more time was needed to prep, max delay; default=(150.0,25.0,0.5,4.5)
FuelTime=(12.0,2.0,1.0,0.5,1.0)     // Fuel fill rate (L/s), random delay, nozzle insertion time, nozzle removal time, concurrent fuel filling (0.0=separate, 1.0=concurrent); default=(12.0,2.0,1.0,0.5,1.0)
TireTime=(5.5,5.5,2.5,1.0)          // Time to change two tires, time to change four tires, random delay on any tire, concurrent tire changes (0.0=separate, 1.0=concurrent); default=(5.5,5.5,2.0,1.0)
FenderFlareTime=0.0                 // Time to adjust fender flare; default=3.5
FrontWingTime=(6.0,10.0)            // Time to adjust front wing, time to replace front wing; default=(8.0,8.0)
RearWingTime=(8.0,15.0)            // Time to adjust rear wing, time to replace rear wing; default=(8.0,33.0)
DriverTime=(20.0,1.5,4.0,1.0)       // Time to change driver, random delay, extra delay if vehicle is damaged, concurrent driver changes (0.0=separate, 1.0=concurrent); default=(11.0,1.5,4.0,1.0)
WedgeTime=0.0                       // Time to adjust wedge; default=3.5
RadiatorTime=0.0                    // Time to adjust radiator/grille tape; default=5.0
TrackBarTime=0.0                    // Time to adjust track bar; default=3.5
PressureTime=3.0                    // Time to adjust tire pressure WITHOUT changing tire; default=2.5
SpringRubberTime=3.5                // Time to adjust spring rubber; default=3.0
DamageTime=(8.5,1.0,70.0,1.0)     // Time to fix aero damage, random delay, fix suspension including broken off wheels, concurrent damage fixing (0.0=separate, 1.0=concurrent); default=(8.5,1.0,90.0,1.0)

Si le prestais la tención suficiente vereis que se pueden cambiar muchas cosas para ajustar los tiempos necesarios asi como modificar ciertas cosas que os pueden interesar.

V'ssss
Es la proyección mental de tu yo digital....

Billy Bones

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Re: Cambiar Configuracion de tiempos de los pits
« Respuesta #1 en: Diciembre 25, 2010, 12:57:04 pm »
Gracias por el aporte. Precisamente estaba indagando con ese archivo para cambiar el tema de reparar las suspensiones y demas que el F1RFT2010 trae "desconedtado" por defecto, y me interesaba tambien ver que tiempo tardaba en reparar las lmismas.
Un saludo y felices fiestas!!